Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Wielkopolska w Korytarzu Bałtyk – Adriatyk

Redaktor admin on 6 Luty, 2015 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Poseł Adam Szejnfeld zwrócił się do Minister Rozwoju i Infrastruktury z postulatem wytyczenia w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 połączenia drogowego między Poznaniem a Szczecinem w korytarzu komunikacyjnym Bałtyk – Adriatyk.  W swoim piśmie eurodeputowany Szejnfeld zwrócił się do minister Wasiak, o podjęcie działań na rzecz uzupełnienia przebiegu dróg w sieci bazowej Korytarza Europejskiego Bałtyk – Adriatyk o odcinki drogi S11 i S10, zaznaczając, iż najbardziej racjonalnym połączeniem drogowym między Poznaniem a Szczecinem jest odcinek drogi S11 między Poznaniem a Piłą oraz odcinek drogi S10 między Piłą a Szczecinem.

Europoseł Szejnfeld przyznał, że dzięki funduszom UE, które Polska otrzymała w latach 2007-2013 możliwe było zrealizowanie w naszym kraju wielu niezwykle ważnych inwestycji infrastrukturalnych. Nowa perspektywa finansowa UE na lata 2014-2020 to szansa na dokończenie rozpoczętych już przedsięwzięć i podjęcie nowych rozwiązań systemowych. Dlatego też eurodeputowany Szejnfeld z zaniepokojeniem przyjął informację o tym, że w Korytarzu Bałtyk – Adriatyk nie zostało wytyczone połączenie drogowe między Poznaniem a Szczecinem.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r., ustanawiającym instrument „Łącząc Europę” oraz mając na względzie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 roku w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskich sieci transportowych, w ramach Korytarza Europejskiego Bałtyk – Adriatyk, w ciągu Świnoujście – Szczecin – Poznań – Wrocław, została wytyczona wyłącznie linia kolejowa E-59 oraz droga ekspresowa S-5 na odcinku Poznań-Wrocław. Nie ulega natomiast żadnej wątpliwości, iż najbardziej racjonalnym połączeniem drogowym między Poznaniem a Szczecinem, które powinno zostać ujęte w Korytarzu Bałtyk – Adriatyk, jest odcinek drogi S11 między Poznaniem a Piłą oraz odcinek drogi S10 między Piłą a Szczecinem. Modernizacja tych dróg ekspresowych mogłaby się odbyć z wykorzystaniem środków finansowych z instrumentu “Łącząc Europę”, co umożliwiłoby poprawę mobilności ważnych ośrodków Wielkopolski w kierunku Szczecina i Świnoujścia a nie np. portów niemieckich – czytamy m.in. w piśmie europoseł Szejnfeld

Marta Łasak

asystentka posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)