Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Czas doładować Europę

Redaktor admin on 15 Grudzień, 2017 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

- Mamy obecnie do czynienia z postępującą elektryfikacją światowej gospodarki. Baterie i akumulatory są zaś głównym elementem tej transformacji – czy to w samochodach, domach czy w innych urządzeniach. Niestety, wydaje się, że europejski przemysł nie nadąża za swoimi konkurentami z krajów azjatyckich czy Ameryki Północnej. – uważa poseł Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego, który wystąpił do Komisji Europejskiej w sprawie konkurencyjności europejskiego przemysłu w zakresie produkcji baterii i akumulatorów.

Unia Europejska postawiła sobie bardzo ambitne cele w zakresie redukcji emisji i walki z ocieplaniem klimatu. Z uwagi na planowane obostrzenia jednym z sektorów, którego czeka największa transformacja w najbliższej przyszłości, jest transport, w szczególności transport drogowy. – Według szacunków, aby osiągnąć pułap w zakresie czystego transportu w 2030 roku, w Europie należałoby wybudować co najmniej 1 milion publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co wydaje się mało realne. Dalekosiężne plany legislatorów muszą zatem iść w parze z realnymi możliwościami europejskiego przemysłu – zauważa eurodeputowany z Wielkopolski.

Poseł Szejnfeld podkreślił, że obecny proces elektryfikacji samochodów osobowych, a w przyszłości być może również ciężarowych, wymaga nie tylko znaczących inwestycji w niezbędną infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych, ale również dynamicznego rozwoju technologii produkcji baterii i akumulatorów. – Niestety, wydaje się, że europejski przemysł nie jest w stanie konkurować w tym zakresie z globalnymi konkurentami, w szczególności z producentami z Chin, Japonii, Korei czy Stanów Zjednoczonych. Stąd konieczność wypracowania horyzontalnej strategii skupiającej się na nowych technologiach i obejmującej potrzeby oraz możliwości zarówno przemysłu motoryzacyjnego, jak i chemicznego – dodał europoseł.

W swoim wystąpieniu do Komisji Europejskiej poseł Adam Szejnfeld zwrócił się z pytaniem, jakie działania zamierza ona podjąć, aby w jeszcze większym stopniu niż dotychczas wspierać rozwój nowoczesnych technologii produkcji baterii i akumulatorów w Unii Europejskiej.

Joanna Jeżyk

Asystentka Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

#Transport #CzystyTransport #Motoryzacja #Mobilność #EuropejskiPrzemysł #Diesel #SamochodyElektryczne #Elektromobilność #Akumulatory #Rozwój #Bruksela #Strasburg #ParlamentEuropejski #KomisjaEuropejska #UE #UniaEuropejska #EPP #EPL #PlatformaObywatelska #PO #AdamSzejnfeld

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

www.facebook.com/PoselSzejnfeld

www.twitter.com/szejnfeld

www.instagram.com/szejnfeld

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)