epp5_zps3f8w24ka

Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Najlepsze polskie marki

Redaktor admin on 16 Grudzień, 2011 dostępny w Komunikaty. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Już po raz piąty dziennik „Rzeczpospolita” ogłosiła swój Ranking Najsilniejszych Polskich Marek 2011. Gościem honorowym gali był poseł Adam Szejnfeld, który wraz redaktorem naczelnym Tomaszem Wróblewskim wręczał nagrody finalistom i laureatom.

Ranking „Rzeczpospolitej” pokazuje jak wiele od 1989 r. osiągnęły firmy, które narodziły się z Polski. Patrząc nie tylko na pierwszą 10, ale nawet na pierwszą 100 widzimy przedsiębiorstwa, które nie tylko doskonale radzą sobie na rynku krajowym, ale konkurują z firmami na arenie międzynarodowej i pokazuje, że naprawdę mamy z czego być dumni. Oceniając poszczególne marki sklasyfikowano je w kilka kategorii wg różnych branż ich działalności. Pierwszą dziesiątkę najdroższych natomiast marek w Polsce tworzą:

1. Orlen                                   – 3794,2 mln
2. PKO Bank Polski                 – 3644,0 mln
3. PZU                                     – 2830,2mln
4. Telekomunikacja Polska      – 1813,4 mln
5. Era                                      – 1479,9 mln
6. Biedronka                            – 1350,3 mln
7. TVN                                     – 1322,4 mln
8. Bank Pekao                         – 1297,3 mln
9. Plus                                    – 1084,9 mln
10 Bank BPH                           – 1065,4 mln

***

Ranking Najsilniejszych Polskich Marek to:

  • Pierwszy w Polsce ranking marek oparty na kryteriach finansowych, a nie jakościowych (według szacowanych wartości marek wyrażonych w kategoriach pieniężnych)
  • Przegląd największych i najsilniejszych marek zbudowanych na polskim rynku
  • Weryfikacja tego na ile rozpoznawalność, prestiż, lojalność i inne miary jakościowe wpływają na wartość marki
  • Ranking ogranicza się do marek konsumenckich

Celem projektu jest:

  • Promocja polskiej gospodarki poprzez pokazanie, że w Polsce również można tworzyć silne marki, w niczym nie ustępujące markom kreowanym przez światowych gigantów
  • Wzbudzenie zainteresowania spółek kwestiami efektywnego zarządzania marką i mierzenia jej wartości
  • Podniesienie świadomości marki jako aktywa przedsiębiorstwa
  • Stworzenie najbardziej respektowanego i rozpoznawalnego rankingu marek w kraju

Marta Łasak

asystentka posła Adama Szejnfelda

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)