Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Podsłuchiwanie na potęgę!

Redaktor admin on 13 Wrzesień, 2018 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

W państwach członkowskich Unii Europejskiej, także w Polsce, zauważany jest wyraźny wzrost naruszania prawa do prywatności m.in. poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych przez instytucje publiczne oraz przeróżne przedsiębiorstwa. Rzeczywiście trudno uznać za zasadne systematyczne nagrywanie wszystkich rozmów telefonicznych, bez względu na ich charakter i cel – podkreśla poseł Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego, który w odpowiedzi na skargi konsumentów podjął w tej sprawie interwencję w Komisji Europejskiej.

- Dzwonienie do instytucji publicznej, sklepu bądź zakładu usługowego, prezentowanie swoich preferencji, oczekiwań czy celów, dopytywanie się o cenę oraz inne warunki zakupu towaru lub usługi w celu dokonania prywatnie ważnego wyboru, to zasadnicze prawo konsumenta i jego zupełnie prywatna, indywidualna sprawa. Ponadto taka sytuacja jest często po prostu krepująca dla klienta. Rozmowy tego typu nie powinny być więc nagrywane, zwłaszcza, że nigdy nie wiadomo, kto, kiedy i jaki użytek z pozyskanej w ten sposób wiedzy uczyni – dodaje eurodeputowany, jednocześnie zwracając uwagę na fakt, że podczas połączenia konsument jest często informowany o bezalternatywnej sytuacji: albo wyraża zgodę na nagrywania rozmowy albo… ma się rozłączyć!

W niektórych sytuacjach nagrywanie rozmów telefonicznych jest uzasadnione, np. w przypadku składania zamówienia lub zgłaszania reklamacji, gdzie zarejestrowana rozmowa może służyć do weryfikacji zlecenia. Trudno jednak uznać za zasadne systematyczne nagrywanie wszelkich rozmów – a więc także tych, które mają na celu wyłącznie przekazanie klientowi pewnych informacji, np. elementów oferty –  pod pretekstem kontroli jakości obsługi klienta, czy szkolenia personelu.

- Czas skończyć z niemalże już powszechnym nagrywaniem rozmów telefonicznych konsumentów z dostawcami towarów lub usług. Ta praktyka godzi w ochronę prywatności i stąd właśnie moja interwencja w Komisji Europejskiej – podsumowuje poseł Szejnfeld.

#Dane #OchronaDanych #PrzetwarzanieDanych #Prywatność #OchronaPrywatności #MojePrawa #Konsumenci #OchronaKonsumentów #RODO #RODOwPraktyce #Internet #Cyfryzacja #GospodarkaCyfrowa #Obywatele #GIODO #KomisjaEuropejska #Strasburg #Bruksela #ParlamentEuropejski #UE #UniaEuropejska #EPP #EPL #PlatformaObywatelska #PO #AdamSzejnfeld #Wielkopolska

Mateusz Grzelczyk

Asystent Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

www.facebook.com/PoselSzejnfeld

www.twitter.com/szejnfeld

www.instagram.com/szejnfeld

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)