epp5_zps3f8w24ka

Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Szejnfeld w obronie podróżnych

Redaktor admin on 11 Luty, 2019 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Zostaw komentarz do tego wpisu

Europejscy, w tym przede wszystkim polscy konsumenci, którzy ze swoimi problemami zgłaszają się do monie z prośbą o interwencję, coraz częściej skarżą się na kontrowersyjne praktyki linii lotniczych polegające na drastycznym zmniejszaniu wielkości oraz liczby sztuk bagażu, który w ramach ceny biletu może zabrać ze sobą pasażer. Z perspektywy podróżnych zachowania niektórych przewoźników, szczególnie tzw. tanich linii lotniczych, określane są wręcz jako szykany. Natomiast z ekonomicznego punktu widzenia i prawa konkurencji można je określić – według mnie – jako ukrywanie ostatecznych kosztów biletów lotniczych w cenie świadczenia dodatkowych usług przewozowych. Nie jest to uczciwe - wyjaśnia europoseł Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego, który zwrócił się do Komisji Europejskiej z interwencją w tej bulwersującej sprawie.

- Szczególnie dotkliwe dla podróżnych jest restrykcyjne ograniczanie dozwolonego bagażu podręcznego. W konsekwencji zakupujący bilety dowiadują się o ich rzeczywistych kosztach dopiero na późnym etapie procedury zakupu, gdy dotrą do informacji o cenie bagażu. Niektórzy z tego powodu rezygnują z lotu. Nieprzejrzyste praktyki linii lotniczych mogą wpływać negatywnie na rozwój gospodarki, w tym turystyki oraz kontakty rodzinne. Co równie ważne, praktyki te godzą niestety szczególnie w osoby mniej zamożne, prowadząc do wykluczenia ich z europejskiego systemu swobody przemieszczania się - podkreśla europoseł Adam Szejnfeld.

- Rozwój pasażerskich przewozów lotniczych to jeden z najważniejszych priorytetów europejskiej strategii w dziedzinie lotnictwa. Służy on bowiem swobodzie przepływu osób, wzrostowi liczby podróży prywatnych i służbowych, rozwojowi turystyki, a więc szeroko rozumianemu rozwojowi społeczno-gospodarczemu. Prawa konsumentów, w tym przypadku podróżnych korzystających z przewozów lotniczych, nie powinny jednak znaleźć się na drugim planie – podsumowuje europoseł Szejnfeld, który już wcześniej występował do Komisji Europejskiej z interwencjami dotyczącymi branży przewozów lotniczych, na przykład: w sprawie niekorzystnych dla podróżnych praktyk linii lotniczych, jak nagłe zaniechania usług przewozowych spowodowane strajkami, które zaskakują podróżnych, którzy często na wiele tygodni, a dzisiaj nawet miesięcy do przodu wykupują bilety lotnicze, czy też  sprzedaż większej liczby biletów niż ilość miejsc, którą dysponuje przewoźnik na dany loty (ang. overbooking).

W 2017 roku europejskie porty lotnicze po raz pierwszy w historii obsłużyły ponad 1 miliard pasażerów. Największą liczbę pasażerów odnotowano w Wielkiej Brytanii (265 mln pasażerów), Niemczech (212 mln), Hiszpanii (210 mln), Francji (154 mln) oraz we Włoszech (144 mln). Cztery największe lotniska na obszarze Unii Europejskiej to porty: Heathrow w Londynie (78 mln pasażerów), Charles de Gaulle w Paryżu (69 milionów), Schiphol w Amsterdamie (68 mln) oraz Frankfurt nad Menem (64 mln). Polskie porty lotnicze obsłużyły zaś w 2017 roku niemal 38 mln pasażerów, a port lotniczy Warszawa-Okęcie z niemal 16 mln pasażerów, znalazł się wśród 30 największych lotnisk w UE.

Nieuczciwe praktyki przewoźników lotniczych, godząc w interes swoich klientów, kładą cień na same linie lotnicze, ale w jakiś sposób mogą też przyczyniać się do ograniczania podróży tym środkiem przemieszczania się, a to nie służyłoby rozwojowi, m.in. i lotnictwa, i portów lotniczych, i turystki, i gospodarki…. Trzeba więc sprawę zbadać i spróbować odtworzyć wzajemny szacunek oraz zaufanie pasażerów lotniczych i przewoźników – uważa poseł Adam Szejnfeld, który zwrócił się z interwencja w tej sprawie do Komisji Europejskiej.

Źródło: informacja własna oraz komunikat prasowy EUROSTAT dostępny w j. angielskim:

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9428738/7-06122018-AP-EN.pdf/50a52d8d-3f61-4517-ace3-d3f56ed5cd91

Mateusz Grzelczyk

Asystent Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

www.facebook.com/PoselSzejnfeld

www.twitter.com/szejnfeld

www.instagram.com/szejnfeld

#LinieLotnicze #TanieLinieLotnicze #TaniPrzewoźnicy #Podróże #Podróżni #Turystyka #PolitykaCenowa #CenyBagażu #Bagaż #BagażPodręczny #MojePrawa #Konsumenci #PrawaKonsumentów #OchronaKonsumentów #PortyLotnicze #Lotniska #Okęcie #Ławica #KomisjaEuropejska #Bruksela #ParlamentEuropejski #PE #UniaEuropejska #UE #EPP #EPL #PlatformaObywatelska #PO #AdamSzejnfeld #Wielkopolska

Komentarz

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)