epp5_zps3f8w24ka

Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Walka o przyszłość polskich transportowców trwa

Redaktor admin on 10 Styczeń, 2019 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

- Dzisiejsze głosowanie w Parlamencie Europejskim pokazuje, że nie można składać broni, gdy jest choć cień szansy na osiągnięcie sukcesu. Nadal potrzebna jest pełna mobilizacja, by zatrzymać populistyczne partykularyzmy niektórych krajów Europy, które stanowią zagrożenie dla uczciwej konkurencji na Wspólnym Rynek. To sprawa kluczowa dla polskich firm transportowych – podkreślił eurodeputowany Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów, komentując wynik głosowania nad tzw. Pakietem Mobilności. Spośród trzech niekorzystnych dla firm transportowych propozycji legislacyjnych, dwie zostały dzisiaj odrzucone.

- Polska ma jedną z największych flot transportowych w Europie. Dlatego Nie ma żadnej przesady w stwierdzeniu, iż obecnie procedowane propozycje legislacyjne mają fundamentalne znaczenie dla przyszłości branży transportowej w naszym kraju. Jeśli znajdą się w nich rozwiązania niekorzystne dla Polski, wielu naszych przedsiębiorców być może będzie musiało wycofać się z europejskiego rynku. Dzisiejsze głosowanie w Komisji Transportu ocenić należy pozytywnie, ale niestety nie możemy jeszcze mówić o pełnym sukcesie – uważa eurodeputowany, dodając jednocześnie, że poparcie uzyskały regulacje dotyczące przejazdów kabotażowych, w tym rygorystyczny zapis o obowiązku powrotu samochodu ciężarowego do kraju siedziby co najmniej raz na cztery tygodnie.

- Z punktu widzenia polskich transportowców największym problemem byłoby zastosowanie sztywnych przepisów o delegowaniu pracowników do wysoce mobilnych kierowców ciężarówek. Firmy musiałyby się zmierzyć z gąszczem przepisów w poszczególnych państwach UE, co przy kontrolach będą wykorzystywać kraje, które najmocniej naciskały na nowe regulacje. Tego typu rozwiązania, zamiast ułatwiać firmom poruszanie się po Wspólnym Rynku, zniechęcałyby przedsiębiorców do delegowania i tym samym wzmacniały szarą i czarną strefę. Nie może być zgody na dławienie wolnej konkurencji – podkreśla poseł Szejnfeld, zwracając jednocześnie uwagę na brak wystarczającej determinacji rządu Prawa i Sprawiedliwości, który nie zdołał zbudować odpowiedniej koalicji w Radzie UE, by zatrzymać niekorzystne dla polskich firm rozwiązania.

Dzisiejsze głosowanie w Komisji Transportu było już trzecią próbą wypracowania stanowiska Parlamentu Europejskiego w sprawie Pakietu Mobilności przed rozpoczęciem negocjacji trójstronnych między przedstawicielami Parlamentu, Komisji oraz Rady UE.

Więcej informacji nt. Pakietu Mobilności można znaleźć na stronie Komisji Europejskiej:

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-1460_pl.htm

Mateusz Grzelczyk

Asystent Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

#Transport #Transportowcy #Praca #Pracownicy #Pracodawcy #RynekPracy #Zatrudnienie #MŚP #WspólnyRynek #Rozwój #Przyszłość #Przedsiębiorczość #Bruksela #KomisjaEuropejska #ParlamentEuropejski #PE #UniaEuropejska #UE #EPP #EPL #PlatformaObywatelska #PO #AdamSzejnfeld

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

www.facebook.com/PoselSzejnfeld

www.twitter.com/szejnfeld

www.instagram.com/szejnfeld

Krótki film z demonstracji: https://youtu.be/UapwKZa8TNI

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)