Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Problemy europejskiej branży motoryzacyjnej przedmiotem rozmów posła Szejnfelda

Redaktor admin on 7 Wrzesień, 2015 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

Umowa o wolnym handlu między Unią Europejską a Koreą Południową, która weszła w życie w 2011 roku, przewiduje stopniowe znoszenie praktycznie wszystkich barier taryfowych pomiędzy stronami, wielu barier pozataryfowych, a także wzajemne zwiększenie dostępu do rynków w zakresie inwestycji i świadczenia usług. Jest to korzystne dla obu stron, a wiec i dla wszystkich państw Unii, w tym i Polski. Niestety, mimo czterech lat wdrażania porozumienia, europejscy przedsiębiorcy, szczególnie branży samochodowej, ale też np. maszyn i urządzeń, nadal napotykają na trudności w dostępie do rynku koreańskiego. Z tego powodu zgłaszają się ze swoimi problemami do posła Adama Szejnfelda.  Tym razem poseł Szejnfeld spotkał się z przedstawicielami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Adam Szejnfeld, Stały Sprawozdawca Komisji Handlu Międzynarodowego ds. Stosunków Handlowych Unia Europejska – Korea Południowa, spotkał się z przedstawicielami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), reprezentującymi branżę samochodową.

- Dla producentów samochodów negocjacje umowy o wolnym handlu między Brukselą a Seulem od początku budziły pewne obawy, ponieważ Korea przez długi czas utrzymywała zamknięty rynek na samochody zagraniczne, aby chronić rodzimych producentów. Dzięki porozumieniu zawartemu w 2009 r. udało się usunąć znaczącą większość barier taryfowych, ale istniejące bariery pozataryfowe nadal utrudniają dostęp do rynku naszego południowokoreańskiego partnera. Ograniczenia te dotykają w szczególności producentów samochodów z niższej półki, którzy z powodów finansowych nie są w stanie sprostać obowiązkom przeprowadzenia dodatkowych, kosztownych testów, aby uzyskać certyfikaty wymagane przez stronę koreańską. Zadaniem wdrażanej umowy jest zaś wyeliminowanie podobnych przeszkód w swobodnym obrocie towarami. – mówili przedsiębiorcy w rozmowie z posłem Szejnfeldem.

- Opinia przedsiębiorców, którzy na co dzień obserwują funkcjonowanie zawieranych umów handlowych, jest dla mnie niezwykle ważna. Bez tego nie ma możliwości szybkiego zidentyfikowanie i usunięcia ewentualnych nieprawidłowości. Dlatego cieszy mnie możliwość spotkania z przedstawicielami sektora, który zapewnia zatrudnienie w Polce ok. 170 tys. osób, a w całej Unii ok. 12,7 mln pracowników - zaznaczył poseł z Wielkopolski.

Od wejścia w życie eksport europejskich samochodów pod względem wartości zwiększył się dwukrotnie, ale nadal pozostaje poniżej 8% całkowitego udziału w rynku koreańskim. Wynika to z faktu, iż znaczącą część sprzedaży samochodów do naszego azjatyckiego partnera stanowią samochody klasy premium.

***

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ang. European Automobile Manufacturers’ Association, ACEA) reprezentuje 15 największych producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów w Europie (np. BMW, Ford, Hyundai, Jaguar, Iveco, Renault, Volkswagen, Volvo) oraz utrzymuje bliskie relacje z 29 krajowymi stowarzyszeniami producentów samochodów. Członkiem ACEA jest m.in. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, czyli największa polska organizacja pracodawców branży motoryzacyjnej, skupiająca producentów oraz przedstawicieli producentów pojazdów samochodowych, motocykli, skuterów w Polsce.

Więcej informacji na temat branży motoryzacyjnej w Polsce i Europie można znaleźć na poniższych stronach internetowych:

Hanna Łuczkiewicz

Asystentka Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)