Arthur Schopenhauer “Wszystko, co doskonałe, dojrzewa powoli.”

Hannibal “Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy.”

Szejnfeld w Strasburgu: „NIE” dla Pakietu Mobilności

Redaktor admin on 18 Styczeń, 2019 dostępny w Komunikaty, Komunikaty prasowe. Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu poprzez RSS 2.0. Nie ma możliwości pozostawienia komentarza.

- Jestem przeciwny ograniczeniom, jakie wynikają z tzw. Pakietu Mobilności, o którym debatujemy ostatnio w Brukseli i w Strasburgu – podkreślił europoseł Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów w trakcie debaty Parlamentu Europejskiego w Strasburgu na temat regulacji europejskiego transportu.

- Od dekad tworzymy jednolity rynek Zjednoczonej Europy. Niestety mimo tylu lat przepływ usług, towarów czy ludzi nadal jest zbyt rygorystycznie regulowany we Wspólnocie. Tymczasem nadmierne regulacje ograniczają wolną konkurencję, ograniczają rozwój gospodarczy, ograniczają wolność obywateli, ograniczają też integrację Unii Europejskiej - dodaje europoseł Szejnfeld, zaznaczając, iż zeszłotygodniowe, dość korzystne dla polskich firm transportowych głosowanie w parlamentarnej Komisji Transportu nad Pakietem Mobilności nie oznacza pełnego sukcesu.

- Nadal potrzebna jest pełna mobilizacja, by zatrzymać populistyczne partykularyzmy niektórych krajów Europy, które stanowią zagrożenie dla uczciwej konkurencji na Wspólnym Rynek. To sprawa kluczowa dla polskich firm transportowych, a trzeba pamiętać, że Polska ma jedną z największych flot transportowych w Europie – mówi eurodeputowany, przypominając, że poparcie uzyskały regulacje dotyczące przejazdów kabotażowych, w tym rygorystyczny zapis o obowiązku powrotu samochodu ciężarowego do kraju siedziby co najmniej raz na cztery tygodnie.

- Cieszyć musi, że mimo niekorzystnych trendów regulacyjnych pojawiają się również propozycje legislacyjne idące w dobrym kierunku. Jestem zdecydowanym zwolennikiem zliberalizowania prawa użytkowania pojazdów wynajmowanych bez kierowców, o czym dyskutowaliśmy dzisiaj w Strasburgu. Są to rozwiązania, które będą służyły nie tylko rozwojowi transportu w Europie, ale także rozwojowi gospodarczemu. Tenże bowiem daje miejsca pracy i dobrobyt naszym obywatelom – podsumowuje europoseł Szejnfeld.

W maju 2017 r. Komisja Europejska zaproponowała złagodzenie obowiązujących ograniczeń i ustanowienie jednolitych ram regulacyjnych, które dawałyby przewoźnikom oraz przedsiębiorstwom wynajmu i leasingu w całej UE równy dostęp do rynku najmowanych pojazdów ciężarowych. Zgodnie z propozycję państwa członkowskie nie będą miały już możliwości ograniczania użytkowania pojazdów najmowanych na potrzeby działalności na własny rachunek. Niestety z uwagi na zastrzeżenia ze strony niektórych państw członkowskich trudno na chwilę obecną ocenić, kiedy zakończą się prace nad propozycją Komisji.

#Transport #Transportowcy #Praca #Pracownicy #Pracodawcy #RynekPracy #Zatrudnienie #MŚP #WspólnyRynek #Rozwój #Przyszłość #Przedsiębiorczość #Bruksela #KomisjaEuropejska #ParlamentEuropejski #PE #UniaEuropejska #UE #EPP #EPL #PlatformaObywatelska #PO #AdamSzejnfeld

Mateusz Grzelczyk

Asystent Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Szejnfelda

Bruksela – Strasburg

www.szejnfeld.pl

www.kobiecastronazycia.pl

www.facebook.com/PoselSzejnfeld

www.twitter.com/szejnfeld

www.instagram.com/szejnfeld

Brak możliwości dodania komentarza

Zaloguj się / Realizacja - Medianet (info@medianetinteractive.pl)